Monday, November 8, 2010

West Syndrome More Condition_symptoms

increase in Lombardy SEN teachers and reduce support


"in the South more new jobs and new support people with disabilities' (source Tuttoscuola)

The ministry of education announced in recent days to trade unions the data on the current situation of the state school for the current school year. On the relationship between disabled students and support teachers come to my attention a surprising change from a year scorso.5.266 places more support to tackle un aumento di 7.272 alunni disabili: l’intervento dell’Amministrazione scolastica, dunque, è stato, nel suo complesso, generoso, se si considera che la legge prevede un insegnante di sostegno ogni due disabili. Ma se si entra nel dettaglio non si può confermare che esso sia stato caratterizzato dal principio dell’equità.Ancora una volta, come Tuttoscuola aveva evidenziato nel proprio dossier del settembre scorso , il Meridione, pur avendo avuto un minor aumento del numero di alunni disabili, ha invece ottenuto più posti di sostegno di quanti, in proporzione, gliene spettassero. Come dire, il Miur nell’anno in corso ha… perseverato.Mettendo a confronto i nuovi posti di sostegno rilevati dal Miur con quelli effettivi del 2009-10, nelle aree meridionali l’aumento di posti di sostegno è stato superiore all’aumento di alunni disabili: 2.645 posti di sostegno in più al Sud per un aumento di 1.470 alunni disabili; aumento di 1.298 posti nelle Isole per far fronte ad una invarianza del numero di disabili. E al Nord? Il rapporto si rovescia: solo 875 nuovi posti a fronte di un incremento di 4.074 disabili.La Campania, con un aumento di 645 alunni disabili, ha avuto un aumento di 1.198 posti di sostegno (e ora ha un rapporto disabili/insegnati sostegno di 1,71); la Sicilia, pur avendo avuto una diminuzione di 105 alunni disabili, è stata premiata con 1.048 posti in più; la Puglia, con un aumento di 220 alunni disabili ha avuto un incremento of 631 posti.Qualcuno could imagine that this extraordinary attention is served to offset a serious inequality than other regions. Not at all. Just the opposite, because, as the dossier Tuttoscuola noted at the time, the regions of South and Islands had a relationship with disabilities / support more favorable, well below the national average of two to one. There were, in short, more teachers than in proportion should have been. The situation has now improved to further those regions, while it decreases for others. Lombardy, for example, while profiting from this year's increase of 384 seats (each dealing with an increase of 1,832 pupils disabled), the relationship has worsened over recent years, bringing it to 2.26 to 2.34 , the Veneto has been an increase of 273 seats compared with an increase of 877 disabled students entered, from a relationship 2.12 to 2.17. Thank you, therefore, by this attention, the ratio of disabled / support has worsened in the northern and central rising an average of 0.05 points, while the south has improved (+0.12) and the Islands (+0.18 ).

0 comments:

Post a Comment